torek, 16. oktober 2018 ob 11:30

Naravovarstveni tabor za otroke v dolini reke Idrije

Od 29. julija do 4. avgusta 2018 je v dolini reke Idrije potekal že tretji vseslovenski naravovarstveni tabor, ki ga vsako leto organizira odsek VGN PD Nova Gorica. Tabora se je udeležilo 17 otrok iz vse Slovenije, za njihovo izobraževanje in zabavo pa je skrbelo 11 mentorjev, naravovarstvenikov in drugih strokovnjakov iz različnih področij.
Tabor je potekal na nekoliko odmaknjenem kraju blizu Kambreškega, kjer smo lahko opazovali skoraj nedotaknjeno naravo v vsej njeni lepoti, hkrati pa nismo imeli prevelikih logističnih težav.

V soboto, 29. julija smo se dobili na Kambreškem, kamor je pripeljal avtobus. Nekateri pridneži so bili tam že dan prej in pripravili prostor za sprejem. Očistili so pot, pripravili kuhinjo, postavili drog z zastavo in drugo kar se za tak tabor spodobi. S Kambreškega smo se nato sprehodili do tabora, kjer smo najprej začeli postavljati šotore. Po nekaj urah in nekaj škode MO-ju (zvili smo nekaj klinov) so bili za silo postavljeni, mi pa že pošteno lačni. Kuharica tudi letos ni razočarala in lakoto smo kmalu potešili. Čas smo nato izkoristili za spoznavanje in izdelavo naravnih stranišč. Po večerji so nas obiskali astronomi in nam razložili razliko med zvezdo in planetom, s teleskopom približal planete našega osončja in še veliko drugih zanimivih in uporabnih stvari.

Naslednji dan po zajtrku smo izdelali hotel za žuželke, gnezdilnico za čebele in solarno pečico. Na žalost je po kosilu nekoliko deževalo, zato smo čas spet izkoristili za druženje in igro. Mentorji smo ugotovili, da potrebujemo nekaj vaje v družabnih igrah, saj smo večinoma gladko izgubili. Po večerji nas je nekaj izkoristilo še zadnje sončne žarke za kopanje.

Tretji dan smo se že zjutraj odpravili do tolmunov reke Idrije, kjer smo se kopali, jedli, kopali, jedli, jedli in še malo kopali. Iz vode smo rešili tudi belouško in krastačo, ki sta obtičali pod slapom. Popoldan je zopet deževalo, a smo bili tako ali tako že mokri in nas to ni preveč ganilo. Po prihodu v tabor smo zopet jedli.

kvgn_pzs_naravovarstveni_tabor_20187_foto_rok_mirt_2

Četrtega dne nas je obiskala biologinja, zato smo spet odšli k reki in preučevali razna bitja, ki živijo v bližini. Naučili smo se izmeriti pH vrednost vode, spoznali cel kup (ob)vodnih živih bitij - nekatere smo si tudi ogledali pod mikroskopom. Popoldne nas je, kdo bi si mislil, spet opral dež.

Peti dan nas je obiskal strokovnjak za metulje in plazilce in skupaj smo tekli gor in dol za metulji. Ugotovili smo, da so nekateri hitri in jih je skoraj nemogoče ujeti, drugi pa letijo nekoliko bolj počasi. Izvedeli smo tudi veliko o plazilcih in drugih živalih. Da nas je ujel dež, verjetno nima več smisla ponavljati. Popoldan smo se zopet kopali.

Zadnji dan smo dokončali izdelke prvega dne, še smo se kopali, popoldne pa obiskali bližnjo ekološko kmetijo. Zvečer smo imeli zabavni program, kjer smo podelili nagrade za naj-vseživo.

V soboto smo po enem tednu pospravili tabor in počakali na starše, ki so prišli po otroke. Druženje smo zaključili s skupnim kosilom.

Na taboru je bilo zelo lepo, zahvala gre vsem organizatorjem, gostom, mladinskemu odseku za posojeno opremo, sponzorjem ter nenazadnje tudi otrokom in staršem. Upam, da ste se imeli lepo in se vidimo naslednje leto.

Spremljate nas lahko na twitterju, facebooku, instagramu... (ne saj ne, nimamo). =P