Na Koroškem je zelo aktivno društvo za električno mobilnost, člani imajo skoraj 100 električnih avtomobilov za krajše vožnje, ki se skoraj 90 % polnijo z elektriko iz obnovljivih virov (hidroelektrarne in solarne elektrarne).Mesto Celovec ima 9 twizy-jev, enega E Kangoo-ja, C-zero in 5 i miev-ov, ki so po predhodni rezervaciji na voljo brezplačno za preizkusne vožnje po mestu in okolici. Skupno so prevozili že 167.000 km, anketa pa kaže zmanjšano nezaupanje do električnih vozil po testnih vožnjah.
Trajnostni razvoj je neločljivo povezan s smotrno rabo energije, energetsko učinkovitostjo stavb, urejenim javnim prevozom, prevozom tovora po železnici in dolgoročno z drugačno strukturo naselij. Kot primer dobre prakse je dr. Štefan Merkač predstavil Železno Kaplo (Bad Eisenkappel) in sodelovanje z občino Solčava. V Železni Kapli se nihče več ne ogreva s fosilnimi gorivi, vsi so prešli na obnovljive vire Nekaj kritik je bilo na račun preveč velikih besed in velikopoteznih načrtov s strani dežele in občin, ki so bili obljubljeni pred leti in nikoli izpolnjeni. Kljub temu pa je treba priznati, da je bilo marsikaj tudi konkretno narejeno in da je Koroška po dejanskem narejenem daleč pred sosednjimi deželami in državami. Tudi kar se tiče omejevanja tovornega tranzitnega prometa skozi alpski prostor je Avstrija lahko vzor drugim članicam Alpske konvencije, žal pa nima prave podpore nobene od njih. Dvorana je bila polna, slušateljev je bilo preko 130, veliko je bilo tudi takih, ki so se z vprašanji aktivno vključevali. Kljub temu je eden od govornikov pravilno ugotovil, da so to le tisti, ki probleme razumejo in jim ni treba nič več razlagati, onih "pravih", ki bi jih taka konferenca razsvetlila, pa ni in jih najbrž tudi ne bo.
Foto Jasna Pečjak
|
Foto Andrej Pečjak
|
Jasna Pečjak |